niedziela, 3 stycznia 2016

#19 Turcja

Witajcie.
Przez pewien czas na moim blogu przebywaliśmy na Fuertaventurze i Lanzarote. Później byliśmy w  Egipcie, Izraelu i na  Krecie. Dziś natomiast przeniesiemy się do ostatniego państwa z serii ,,Na krańcu świata" a będzie nim Turcja.
Fot.www.gazetaprawna.pl
Każde wakacje to jedyne w swoim rodzaju wspomnienia. Nie mogło być inaczej i z Turcji też takie przywiozłem. Choć szczerze mówiąc  jakoś specjalnie dużo czasu od nich nie minęło bo byłem tam w 2014 roku a dokładnie w miejscowości Alanya.
Aby zobaczyć tam piękne widoki nie trzeba się jakoś specjalnie trudzić. To co widzimy na powyższym zdjęciu to panorama plaży w naszym hotelu. Bardzo miło wspominam chwilę kiedy jedząc posiłek w restauracji głównej mogłem podziwiać cudowne widoki i po prostu rozkoszować się chwilą.
Muszę powiedzieć że bardzo dobrym sposobem na udany wieczór była kolacja w rybnej restauracji. Do dziś pamiętam te cudowne smakołyki. Najpierw podawano ich miejscowy chlebek do niego były dodatki a także żupa. Następnie były krewetki z frytkami a jako danie główne podawano rybę którą wybierano przy rezerwacji. A żeby podkreślić smak, mogliśmy poprosić o lampkę wina. U nas raczej na lampce się nie skończyło :D.
Jak już tak mówię o hotelu, to muszę powiedzieć że obsługa bardzo starała się zadowolić swoich gości. Choć nie zawsze to jednak kilka razy mieliśmy przyjemność posiadania różnych zwierząt z naszych ręczników :D.

Pamukkale
No i w końcu przychodzi ten moment kiedy wybieramy się na wycieczkę fakultatywną. Aby zobaczyć na własne oczy tarasy wapienne  które są zapisane na liście światowego dziedzictwa  UNESCO które nazywają się najzwyczajniej w świecie Pamukkale.
Fot.whenonearth.net
Muszę powiedzieć że jest to naprawdę fantastyczne miejsce.
Jednak w momencie kiedy spotykamy się z rezydentem biura podróży to pokazuje nam zdjęcia na których są one całe białe. Nie którzy twierdzą że jest to fotomontaż ale myślę że nie można tu o nim mówić. Mogły być po prostu dużo wcześniej zrobione, lub troszkę mogli je wybielić. To o czym trzeba powiedzieć to to że za niedługo Pamukkale mogą być już niedostępne do zwiedzania. Dla osób którym jednak uda się jeszcze je zobaczyć to powiem tylko tyle aby uważały bo jest tam naprawdę ślisko, a obuwie trzeba OBOWIĄZKOWO zdjąć.Będąc tam możemy również wybrać się na kąpiel do Basenu Kleopatry.
Dodatkowo na samym początku zwiedzania możemy także zobaczyć ruiny starożytnego Hierapolis, Martyrium Św. Filipa, i ładnie zachowany amfiteatr który jest na powyższym zdjęciu.
Mimo że trzeba tam jechać dobre 4 godziny to uważam że naprawdę warto.

Ciekawostka
Na ziemi jest bardzo dużo fanów kebaba. Czy jednak wiedzą że jest on właśnie z Turcji? Jeśli tak to brawa dla nich. Jednak długo trwać one nie będą bo Turcy nie jedzą go tak jak my Polacy z surówkami i sosami :D. Uważają oni ze są one zbędne.

Udane Wakacje
Turcja jest to moim skromnym zdaniem idealne miejsce na Wakacje. Otóż pięknych widoków tu nie brakuje a wycieczek fakultatywnych też jest całkiem dużo. Co najlepsze jedną z tych wycieczek mieliśmy całkowicie za darmo :D. Podczas niej wjechaliśmy na najwyższy punkt widokowy w Alanya  a następnie wybraliśmy się do trzech sklepów w których znajdują się drogie biżuterię w których pracują także Polacy :). Także myślę ze z czystym sercem mogę Turcję polecić :).
Kochani na dziś to tyle. Mam nadzieję że wpis wam się spodobał. Jak zawsze zachęcam do wyrażania swoich opinii w komentarzach :) (na powyższym zdjęciu znajduję się sąsiadujący hotel który w nocy cały się świeci :D )

1. Jeden z moich ulubionych krajów,byłam 2 razy w Stambule i w pałacu Topkapi.A Pamukkale wyglądają bardzo zachęcająco.

1. Na żywo wyglądają jeszcze lepiej :) Polecam :)

2. Świetny blog :D A zdjęcia są THE BEST !! Obserwuję i zapraszam do mnie: michalpor.blogspot.com :D

1. Dziękuję za miłe słowa :) Na pewno wpadnę :)

3. to pammukale jest swietne

4. Piękne widoki, cudowne rzeczy do zwiedzania! :)
    Bardzo przekonujący post o tym, co można tam pięknego znaleźć. Można by było to porównać do naprawdę dobrej reklamy miejsca jakim jest Turcja i gdybym zobaczyła i przeczytała taką reklamę odnośnie wyjazdu na wakacje, jak Twoja - pojechałabym od razu! :D
    Mój tata był w Turcji i przywiózł masę pięknych zdjęć :)

NOWY POST-ZAPRASZAM!♥
    Pozdrawiam Ciepło! :)
    ~ Lovett Lov

5. nie byłam tam nigdy, ale czytając twoje słowa czułam się jakbym była tam. Idealne zdjęcia, dodają uroku.

6. Zapiera dech...wspaniałe widoki. Tam mogłabym odbyć podróż 'tam i bez powrotu'.

7. Turcja, piękny kraj, dzięki temu, jestem już w 100% przekonany że mogę się tam wybrać. http://innyodkazdego.blogspot.com/2016/01/moje-podsumowanie-albumow-hip-hopowych.html